Monday, January 5, 2009

Campaniile de internet direct mail

Internet direct mail-ul este un instrument de marketing usor de folosit care creeaza o conexiune puternica intre clienti si brand, permite testarea si retestarea campaniilor si ofera o imagine exacta a rezultatelor.
Problemele pe care le ridica o astfel de campanie sunt : gasirea persoanele carora urmeaza sa te adresezi, adresele lor, formatul mesajului , continutul acestuia respectiv evaluarea rezultatelor.
Un prim pas in realizarea campaniei este alcatuirea listei de adrese de e-mail a celor ce au acceptat sa primeasca mesajele.Un studiu recent a arătat că doar 6% dintre mesajele pentru care utilizatorii au optat sunt şterse fără a fi deschise, pe când 59% dintre cele pentru care nu au optat sunt şterse fără a fi deschise.
lista poate fi alcatuita din :clienti actuali care si-au dat acceptul pentru a primi mesaje , potentali clienti (adrese luate de pe sit-ul propriu sau de pe sit-urile magazinelor online-vizitatorii acestora au posibilitatea de a se înscrie automat la newsletter fără a trebui să facă acest lucru manual) sau
din adrese luate de la administratorii de liste.
mesajele trebuie sa fie scurte,clar si la obiect , mesajul trebuie sa atinga necesitatile audientei, trebuiesc mentionate avantajele produsului,se recomanda folosirea PS-ului si a unei invitatii la actiune si daca este posibil oferirea unei garantii.
Avantajele unei astfel de campanii sunt :costurile reduse,rezultatele masurabile ,traficul pe site , notorietatea brand-ului, economie de timp , arie larga de atingere .
Totusi trebuie evitate situatiile care includ spamul.O regula de aur pentru evitarea unor astfel de situatii o constituie optiunea de dezabonare.Utilizatorilor trebuie sa li se aminteasca ca se pot dezabona oricand si implicit sa aiba posibilitatea de a o face intr-un mod simplu.
O cincime din marketerii europeni folosesc e-mail marketing-ul.Tendintele sunt de crestere ,iar in SUA rata este mai mare.

No comments: